[O2] Dłuższy piąty bieg - jak to wygląda ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • pafigo79
    Ambiente
    • 2016
    • 121
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    Nie mam takich przeliczeń, ale na autostradzie możesz sobie zobaczyć chwilowe spalanie dla różnych prędkości obrotowych (0,74 - przy 140 km/h obroty ci spadna z 4400 do 3900 i to bedzie twoja oszczedność. To da ci jakiś pogląd i pozwoli oszacowac koszty. Z jednej strony im szybciej jedziesz tym spadek obrotów większy (te proste się rozchodzą), z drugiej opór powietrza powyżej 160 robi swoje (to zalezy jak i gdzie jezdzisz / ile czasu na 5-ce)....z pewnością mniejsze obroty przekładają się na mniejsze spalanie (mnie chodzilo o szybszą jazdę bo głównie klepie autostrady )

    Komentarz

    • dexter23pl
      Drive
      • 2012
      • 42

      Moim zdaniem zmiana na 0.74 to wymiana siekierki na kijek.
      przy 100km/h zysk 10km/h jak i zminieszenie obr o 300obr/min
      za cenę do 200zł to by miało sens ale nie za prawie łącznie około 600zł jak się jeszcze samemu to zrobi.
      Najlepszą opcja było by wymiana głównego wałka w skrzyni ale to już nie ta bajka.
      Ostatnio edytowany przez dexter23pl; 27149.

      Komentarz

      • Marcin_med
        Ambiente
        • 2015
        • 148

        a moim zadaniem to właśnie odpowiednie przełożenie do bse, jakby było większe to "dynamika" za mocno by ucierpiała. Wbrew pozorom to jest odczuwalna zmiana, szczególnie w głośności pracy silnika pow 100/h a i przy 130-140/h nie ma się wrażenia, że zarzyna się świnie

        Komentarz

        • georgg
          RS
          • 2013
          • 17103
          • Octavia II (1Z3)
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          W końcu i u mnie mod doszedł do skutku. Dzięki wszystkim za cenne informacje.

          Zamieszczone przez Marcin_med Zobacz wpis
          Wbrew pozorom to jest odczuwalna zmiana, szczególnie w głośności pracy silnika pow 100/h a i przy 130-140/h nie ma się wrażenia, że zarzyna się świnie
          i tu się zgadzam w 100%

          Przy okazji wymienia się olej w skrzyni co wyjdzie jej tylko na dobre.
          SPOTY ŚLĄSKIE- ruszyć ZAPRASZAMY!
          ​​​
          Grzegorz

          Moja Ambitna Czarnula

          Komentarz

          • Marcin_med
            Ambiente
            • 2015
            • 148

            georgg jak wrażenia? jak dynamika? jesteś zadowolony ze zmiany?

            Komentarz

            • Ciekavy
              RS
              • 2015
              • 4303
              • Octavia II combi (1Z5)
              • BGU 1.6 MPI 102 KM

              Grzesiu rzuć koszt całkowity
              Mój szatan

              Paweł

              Komentarz

              • georgg
                RS
                • 2013
                • 17103
                • Octavia II (1Z3)
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                Zamieszczone przez Marcin_med Zobacz wpis
                georgg jak wrażenia? jak dynamika? jesteś zadowolony ze zmiany?
                Jest zauważalnie ciszej przy prędkościach powyżej 100 km/h. Dynamika według mnie nie ucierpiała, chociaż ja nie mam żyłki rajdowca.
                Ja osobiście jestem z moda zadowolony.

                Zamieszczone przez Ciekavy Zobacz wpis
                Grzesiu rzuć koszt całkowity
                Paweł PW.
                SPOTY ŚLĄSKIE- ruszyć ZAPRASZAMY!
                ​​​
                Grzegorz

                Moja Ambitna Czarnula

                Komentarz

                • janusz101
                  Ambiente
                  • 2010
                  • 196
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  Zamieszczone przez georgg Zobacz wpis

                  Jest zauważalnie ciszej przy prędkościach powyżej 100 km/h. Dynamika według mnie nie ucierpiała, chociaż ja nie mam żyłki rajdowca.
                  Ja osobiście jestem z moda zadowolony.


                  Paweł PW.
                  ja też poproszę koszty na pw jeśli można...

                  Komentarz

                  • gocu87
                    Drive
                    • 2015
                    • 80
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    Dołączam się do pytania o koszt...

                    Komentarz

                    • KuASY
                      Drive
                      • 2015
                      • 87
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      Również proszę o koszty na pw.

                      Wysłane z mojego LG-H955 przy użyciu Tapatalka

                      Komentarz

                      • Ciekavy
                        RS
                        • 2015
                        • 4303
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • BGU 1.6 MPI 102 KM

                        Koledzy
                        Skrzynia FVH obecnie według etki mam 0.81
                        Czy ten zestaw kół podejdzie?

                        Czy coś jeszcze trzeba dokupić prócz oleju do skrzyni?
                        Mój szatan

                        Paweł

                        Komentarz

                        • Lesiu34
                          Ambiente
                          • 2010
                          • 159
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                          No to szanowni koledzy, również jestem (właśnie dzisiaj) po podmianie kół na przełożenie 0,67. Skrzynia FVH. Wszystko poszło sprawnie i bez problemów.
                          Zębatki:
                          02T311158AT)
                          i 02T311361AB)
                          wsadzone (uwaga bo na forum jest pomyłka w numerze pierwszej bo wpisany jest numer 02T31158Q (02T31158AT) i brakło cyferki "1") i działają aż miło. Olej w skrzyni wymieniony (weszło 1,7 litra). Koszt: pierwsza zębatka 576 zł, druga 485 zł + olej 53 zł za sztukę (ale wszystko po rabacie). Robocizna u mojego mechanika 100 zł.

                          z fabrycznych obrotów:
                          65 km/h - 2000 rpm
                          100 km/h - 3000 rpm
                          120 km/h - 3600 rpm

                          teraz jest:
                          80 - 2000 rpm
                          100 - 2500 rpm
                          120 - 3000 rpm

                          Komfort jazdy - NIEPORÓWNYWALNY. Dynamika - owszem ucierpiała, ale... niewiele. Poprzednio na piątce jechałem nawet przez miasto, ale w trasie masakra. Teraz muszę trochę szybciej zrzucić na IV bieg, ale na trasie bajka. Słychać tylko szum opon. Niedługo jadę na wakacje, a wówczas uzupełnię dane o spalanie i zasięg. Dotychczas maksimum jakie udało mi się przejechać to 900 km mając non stop 90-100 km/h na autostradzie przy spalaniu wg komputera 6.0. Teraz zamierzam lecieć 120, a jadę koło 4000 km więc po powrocie poinformuję jak to wygląda.

                          Komentarz

                          • Marcin_med
                            Ambiente
                            • 2015
                            • 148

                            No właśnie kwestia dynamiki pozostaje... w końcu ten silnik to nie rakieta dalej uważam, że złotym środkiem jest przełożenie 0.74 a koszt całości to ok. 650 zł jak się wymienia samemu pozdro!

                            Komentarz

                            • Lesiu34
                              Ambiente
                              • 2010
                              • 159
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                              Silnik owszem - rakietą nie jest, ale u mnie akurat jest tak że w 90% jeżdżę tylko po mieście, ale te 10% to mi się notorycznie trafia jakaś długa trasa. 200 obrotów mniej przy 0,74 nie robi aż tak wielkiej różnicy bym miał to rozważać - wolę jechać autostradą non stop 120 -130 przy 3000 obrotów lub 90-100 przy 2500 niż mieć 3400-2800 - no ale tu nie zamierzam wychwalać wyższości jednego przełożenia nad drugim - zależy co kto potrzebuje to takie sobie założy. Ideałem byłoby założenie skrzyni 6b i tam dołożenie jako ostatniego biegu właśnie przełożenia 0,67. Rozważałem też tą opcję, ale nikt nie chciał się podjąć takiej rzeźby więc jest jak jest.

                              Komentarz

                              • Marcin_med
                                Ambiente
                                • 2015
                                • 148

                                Lesiu34 i jak wrażenia po dłuższym testowaniu? Ja z 0.74 jestem zadowolony dynamika wystarczającą i na autostradzie można spokojnie jechac w 1.6 mpi była skrzynia automatyczna 6 biegowa i tam było wyższe przełożenie

                                Komentarz

                                • dexter23pl
                                  Drive
                                  • 2012
                                  • 42

                                  W niedługim czasie będę zakładać skrzynię 6 bieg do konserwy. ze zdjęc wydaje się identyko jak 5 bieg ale....
                                  Tylko martwię się tym aby nie okazało się że 6 to taka 5+ tylko gęściej biegi rozłożone.

                                  Komentarz

                                  • Lesiu34
                                    Ambiente
                                    • 2010
                                    • 159
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                    Uff, no to właśnie wróciłem z wakacji. Przejechane niemal 6000 km, z czego ~ 80-85% to autostrada.

                                    Wrażenia i wnioski wstępne:

                                    Zacznę od silnika – wiadomo 1.6 mpi nie jest demonem mocy, wręcz przeciwnie, ale za to jest toporny, pancerny i niezawodny. Ze skrzynią oryginalną radzi sobie jako tako, choć o wyprzedzaniu na 5 biegu to można było zapomnieć. Nawet na IV jest to trudne. Na przełożeniu 0,67 dynamika ucierpiała dość sporo, ale nie na tyle by się tym przejmować. Dlaczego? Na oryginalnym przełożeniu przy 100 km/h i 3000 obrotów silnik ciągnie na płaskim terenie auto jako tako, zaś przy 120 km/h i 3000 obrotów robi to zaledwie nieznacznie wolniej. Przy 100 km/h i 2500 obrotów już jest to odczuwalnie wolniej, ale na pewno nie ma wrażenia, że się panewki zaraz rozsypią.

                                    Jednakże dla chcących dokonać modyfikacji moje wnioski ze zmiany są następujące:
                                    1. jeśli się jeździ tak jak ja czyli jakieś 70% miasto i 30% trasa, ale moje trasy obejmują w 90% autostrady – to 0,67 jak najbardziej polecam. Przy 120-140 km/h jest o niebo lepiej niż na oryginale i jest to optymalne ustawienie przy ciągłej jeździe z prędkością minimum 120 km/h. Jedyny problem jaki zauważyłem to taki, że przy przejeździe przez Alpy na autostradzie pod BARDZO ostry podjazd, silnik ciągnie, ale nie ma siły przyspieszyć. A dokładniej – obciążony 3 osobami i pełnym bagażnikiem samochód, na dwupasmowej autostradzie, przy ograniczeniu prędkości do 100-110 kmh w Austrii bez problemu utrzymywał tą prędkość, ale przyspieszenie trzeba mierzyć kalendarzem na V biegu. Przy 120 km/h i 3000 obrotów jest już lepiej, auto przyspiesza - ale bardzo wolno. Przy czym bardzo mocno zaznaczam – przy tak ostrych podjazdach spróbowałem testowo zredukować bieg do IV i sprawdziłem co wtedy – no i auto wówczas przyspiesza, ale naprawdę nawet wtedy szału nie ma. Po prostu za słaby silnik do takich wojaży. Tak czy owak, jeśli chodzi o moje wrażenia co do dokonanej zmiany – NIE WYOBRAŻAM sobie już jazdy na oryginalnej zębatce. Teraz jestem w stanie jechać w normalnym ruchu autostradowym bez zarzynania silnika, huku i gigantycznego spalania (o czym poniżej).
                                    2. jeśli jeździ się na trasy, ale ma się daleko do autostrad i wybiera się trasy krajowe z dopuszczalną prędkością rzędu do 90-100 km/h, to wybrałbym przełożenie 0,74. Dlaczego? Po prostu jest zbyt duża luka pomiędzy IV, a V biegiem (i dlatego skrzynia 6b była by najlepsza do Octavii). Poprzednio 500, a teraz mam 1000 obrotów różnicy między biegami. Przy ciągłej jeździe 90-100 km/h na zębatce 0,67 jedzie się bardzo wygodnie, ale gdy prędkość spada do około 70, to trzeba redukować bieg do IV bo 1800 rpm na V biegu to zdecydowanie za mało, a nieraz mi zleciało do 1500, a to już jest gruba przesada. Na oryginalnym przełożeniu można było tak jechać bez problemu – teraz się już nie da. Przy przełożeniu 0,74 jest to optimum dla takiej jazdy i takie przełożenie bym wybrał, gdybym na takich trasach jeździł.





                                    Teraz spalanie i zasięg:

                                    Oczywiście można zapomnieć o tym, że 3000 rpm przy 100 km/h i 3000 rpm przy 120 km/h da identyczne spalanie. Fizyka jest nieubłagana i opór powietrza robi swoje, ale moje spostrzeżenia są następujące:

                                    1. Na oryginalnym przełożeniu spalanie przy 90-100 km/h to:
                                    • na autostradzie z tempomatem, cała rodzina na pokładzie, z wyłączoną klimatyzacją, w temperaturze 15-20 stopni (jazda nocą nad polskie morze) – około 6 litrów/100 km i zasięg 870-900 km
                                    • jw., ale z włączoną klimatyzacją, jazda w dzień, w temperaturze 30 stopni – około 6,5 litra na 100 km i zasięg max 850 km
                                    • na trasie poza autostradą (wyłącznie drogi krajowe) w temperaturze 25 - 28 stopni, z włączoną klimatyzacją i rodziną na pokładzie – około 6 do 7,5 litra, zasięg zależny od ruchu na drodze, korków itd.

                                    Przy 120-130 km/h
                                    • na autostradzie z tempomatem, cała rodzina na pokładzie, z wyłączoną klimatyzacją, w temperaturze 20 stopni – 8,5 l/100 km, zasięg rzędu 650 km trudny do osiągnięcia
                                    • jw., ale z włączoną klimatyzacją, jazda w dzień, w temperaturze 30 stopni – 8,7-9,5 litra/100 km, zasięg 600 km max.





                                    2. Po zmianie na 0,67 przy 90-100 km/h
                                    • na autostradzie z tempomatem, cała rodzina na pokładzie, z wyłączoną klimatyzacją, w temperaturze 20 stopni (jazda nocą 1400 km do Włoch) – średnie około 5 litrów/100 km (ale na płaskim terenie!), chwilowe 4,5 do 5 litrów/100 km (wg komputera), zasięgu nie testowałem, ale maxidot pokazywał co najmniej 1000 km
                                    • jw., ale z włączoną klimatyzacją, jazda w dzień, w temperaturze 30 stopni – około 5-5,2 litra na 100 km, zasięg bez problemu 1000 km (do osiągnięcia wyłącznie na płaskim terenie)
                                    • na trasie poza autostradą (wyłącznie drogi krajowe) w temperaturze 25 -28 stopni, z włączoną klimatyzacją i rodziną na pokładzie – średnio około 6 litrów (na długich drogach krajowych gdzie można utrzymywać stałą prędkość 90-100 km/h spalanie wynosi 5-5,5 litra, w gęstszej zabudowie i dużej ilości skrzyżowań gdzie trzeba redukować prędkość spalanie wzrasta do 6-7 litrów). Zasięg zależny od ruchu na drodze, korków itd.

                                    Uwaga. Powyższe jest do osiągnięcia wyłącznie przy bardzo delikatnym obchodzeniu się z gazem i jeździe niczym emeryt.

                                    Przy 120-130 km/h
                                    • na autostradzie z tempomatem, cała rodzina na pokładzie, z wyłączoną klimatyzacją, w temperaturze 20 stopni (jazda nocą 1400 km do Włoch) – średnie około 6.0-6,2 litrów/100 km (ale na płaskim terenie!), zasięg 860-870 km bez trudu
                                    • jw., ale z włączoną klimatyzacją, jazda w dzień, w temperaturze 35 stopni – spalanie 6,5 litra/100 km, zasięg rzeczywisty 840 km max (i to na górzystych autostradach Włoch i Austrii!)






                                    Podsumowując:

                                    Spalanie przy prędkości podróżnej na drogach krajowych spadło o jakiś litr, półtora, a zasięg wydłużył się przynajmniej o 100 -200 km, zaś przy prędkościach autostradowych spalanie spadło o 2 litry, zaś zasięg wydłużył się o 250 km. Chyba nie muszę nikogo przekonywać że o wiele fajniej jest przejechać 850 km mając 3000 rpm niż 600 km mając 4000 rpm hę?

                                    Moje ostateczne wnioski z modyfikacji są następujące:
                                    • Jeśli ktoś nie chce zmieniać samochodu (jak ja), jeździ na trasy i mu przełożenie V biegu nie odpowiada, to modyfikację jak najbardziej polecam. Wariant przełożenia dobrałbym wg podanych wcześniej wskazówek.
                                    • Jeśli komuś nie odpowiada już teraz dynamika auta – niech absolutnie nie robi modyfikacji tylko zmieni auto, bo się zawiedzie. Trzeba się pogodzić z tym co się ma (czyli silnikiem o mocy 102 koni). Sam zresztą rozważałem czy pozostać przy Octavii, czy też zmienić auto na inne, ale w moim przypadku zmiana na diesla (które zazwyczaj mają długie skrzynie i przełożenia dostosowane do pokonywania tras oraz wysoki moment obrotowy, co jest wówczas bardzo korzystne) nie wchodziła w rachubę - jak wspomniałem 70% jeżdżę po mieście, gdzie w zimie 1,6 mpi ma kolosalne zalety jak łatwość odpalania, błyskawiczne ciepełko w kabinie bez żadnych elektrycznych nagrzewnic, zero problemów z zamarzaniem ropy i brak awaryjnego osprzętu, który nie lubi ciągłego zapalania i gaszenia w jeździe pomiędzy sklepami na zakupach. Z kolei wymiana na TSI jest… dość ryzykowna bo silnik w porównaniu do mpi jest niesłychanie skomplikowany. Tak więc decyzja o zakupie dwóch zębatek była dla mnie o wiele bardziej uzasadniona ekonomicznie (przy posiadaniu swojego, pewnego auta), aniżeli decyzja o jego zmianie (wiadomo jak to jest z poszukiwaniem w naszym kraju „igiełki”).




                                    Reasumując - jeśli ktoś chce auto, które nie tylko ma przemieszczać się z punktu A do B, ale także bardzo sprawnie przyspieszać itd., to niech da sobie spokój i poszuka innego samochodu. Ale dla mnie zmiana przełożenia jest jak najbardziej sensowna. Wiadomo - serce mówi Volvo V70 III T6 304KM, zaś rozum (i kieszeń) Octavia…
                                    Ostatnio edytowany przez Lesiu34; 14284.

                                    Komentarz

                                    • carlos84
                                      Classic
                                      • 2010
                                      • 20
                                      • Volkswagen

                                      Panowie długo się zastanawiałem nad modyfikacją mojej skrzyni JHT w 1.6 BSE i zdecydowałem się na zestaw 0,74 (LTE). Związku z powyższym mam kilka pytań:
                                      1. Czy koła zębate kupować tylko oryginalne? Jaki jest ich koszt?
                                      2. Na allegro znalazłem ciekawy komplet kół zębatych włoskiej firmy Antonio Masiero - podobno jakość OE. Co o tym sądzicie?
                                        http://allegro.pl/komplet-kol-lozysk...943173936.html
                                      3. Gdzieś wyczytałem w Internecie, że olej trzeba kupić oryginalny VW. Może ktoś podać numer tego oleju (numer VW).
                                      4. Ile kupić tego oleju? Tylko na dolewkę, czy wymieniać całość?
                                      5. Po odkręceniu klapy w skrzyni koła zębate są zamocowane za pomocą pierścieni segera?
                                      6. Czy do zdjęcia kół będę potrzebować jakiś ściągacz, czy zejdą ręcznie?
                                      7. O co chodzi z tymi podkładkami pod luzy?

                                      Komentarz

                                      • pafigo79
                                        Ambiente
                                        • 2016
                                        • 121
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                        Zamieszczone przez pafigo79 Zobacz wpis
                                        Względem 0,67 to numery cześci trochę się pozmieniały, koło 52 zębόw-Q to teraz AT, a koło 35 zębόw C to AB, Ja własnie kupiłem w reichu i wyszlo 320 eur ( nόwki), zamierzam wymieniċ niedługo. Mam pytanko do Marcina_Med czy piasta synchronizatora schodzi z wałka w jednym kawałku czy trzeba ja rozbierać na cześci? Kupilem też zestaw pierścieni końcowych jakby się luz osiowy pojawił.
                                        Osobiście wolałbym oryginalne...ale te to 2x tańsze do tego nowe łożysko igiełkowe, jak masz starszą skrzynie to nawet nie ma co myśleć , facet ma sporo pozytywów tym bardziej że sporo sprzedał zestawów do M32 opla gdzie były kompleksowe remonty
                                        olej jak i pojemnośc w etce znajdziesz...ja wymieniłem cały...
                                        oba koła są zabezpieczone pierścieniami wszystko zciągniesz i zamontujesz jedą reką (poza pierścionkiem i śrubami dekla)
                                        ja znalałem te pierścienie różnej grubości i powinno się wybrać taki który daje najmniejszy luz (ostatecznie nie używałem)...gradacja tych pierścieniów jest o parę dych więc bardzo się bym tym nie przejmował.
                                        Powodzenia

                                        Komentarz

                                        • pafigo79
                                          Ambiente
                                          • 2016
                                          • 121
                                          • Octavia II combi (1Z5)
                                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                          Ciekawe czy to by pasowało z tego źródła...0,71 byłoby ciekawym wariantem moda. Ktoś kto szuka niech sprawdzi walki EKU EXA (numery kół wskazują że mogą być z jednej rodziny)

                                          Komplet to dwa koła

                                          1koło - 02A 311 158 R zęby 46
                                          2koło - 02A 311 361 H zęby 33

                                          Cena za komplet 440 z
                                          Zastosowanie:

                                          Skrzynie typu 02J kody skrzyń EKU EXA

                                          Seat Ibiza/Cordoba .....1.9TDi rok prod 97-02

                                          VW Polo ......1.9 TDi 97-02

                                          Komentarz

                                          • carlos84
                                            Classic
                                            • 2010
                                            • 20
                                            • Volkswagen

                                            Zamieszczone przez pafigo79 Zobacz wpis
                                            olej jak i pojemnośc w etce znajdziesz...ja wymieniłem cały...
                                            Niestety nie ma programu ETKA, może mi ktoś to sprawdzić?

                                            Jeśli chodzi o cenę oryginalnych kół w ASO to jest na dzień dzisiejszy koszt 960, czyli o ponad 400zł drożej.
                                            - KOŁO ZĘBATE 02T 311 361 B - 361,32 zł w ASO
                                            - KOŁO ZĘBATE 02T 311 158 P - 597,25 zł w ASO

                                            Komentarz

                                            • pafigo79
                                              Ambiente
                                              • 2016
                                              • 121
                                              • Octavia II combi (1Z5)
                                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                              Równiutko 2 litry oleju G052512A2

                                              Komentarz

                                              • Lesiu34
                                                Ambiente
                                                • 2010
                                                • 159
                                                • Octavia II combi (1Z5)
                                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                Tak jeszcze z ciekawości patrzę że skrzynia z Golfa V 1.6 FSI o kodzie JHY, HBM i GVV to... praktycznie moja FVH tyle że z dłuższym deklem. Przełożenia wałka te same. Przełożenia biegów 1-5 również te same. Wszystkie wartości kół zębatych zgadzają się dokładnie. Widzę że kolega militar przekładkę robił i mu wyszła tutaj. Czy zaryzykowalibyście kupno skrzyni z FSI? Bo na 0,67 jeździ się super, ale mieć 6 biegów byłoby jeszcze fajniej. Mógłbym wymontować zębatki i sprzedać, oryginalną skrzynię też sprzedać, a zamontować szóstkę, tylko czy nie jest to za duże ryzyko? Jak myślicie?
                                                mutex/ocfipreoqyfb/mutex

                                                Komentarz

                                                • dexter23pl
                                                  Drive
                                                  • 2012
                                                  • 42

                                                  Własnie mam taką skrzynię przygotowaną na przekładkę u mnie. Wizualnie powinna pasować. Jest czujnik chyba wstecznego w innym miejscu i jakies detale ale to nie problem.
                                                  Tak samo jak kosz i lewarek jest inny.
                                                  prawa pół oś jest dłuższa o 50mm od tej co jest w skrzyni 5 bieg .
                                                  Lecz brak ochoty i czasu nie pozwala na przekładkę skrzyni...

                                                  Komentarz

                                                  • carlos84
                                                    Classic
                                                    • 2010
                                                    • 20
                                                    • Volkswagen

                                                    Cześć, jestem po modyfikacji 5 biegu w moim 1.6 BSE na przełożenie 0,74 i jestem zadowolony w 99%. Autko jeździ rewelacyjnie (w końcu prędkość obrotowa silnika pasuje do prędkości jazdy). Wszystko jest OK,ale mam mały problem. Podczas jazdy na nowej piątce czuje małe drgania na drążku zmiany biegów, gdy:
                                                    - delikatnie ciągnę drążek zmiany biegów tylko w kierunku luzu (np. przygotowując się do redukcji na 4 bieg) podczas wciśniętego gazu (auto ciągnie).

                                                    Jeśli hamuje silnikiem na 5 biegu i ciągnę delikatnie drążek zmiany biegów w kierunku luzu to nie ma drgań. Na pozostałych biegach przy takim delikatnym ciągnięciu drążka kompletnie nic nie czuć.
                                                    Jestem pewny, że na fabrycznych zębatkach takiego czegoś nie miałem (przebieg auta to zaledwie 65000km). Może to kwestia jakiegoś dotarcia i to minie? Jak to u Was wygląda i czy macie jakiś pomysł?

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...